Voormalig beheerder van een juicebedrijf, Yvonne Coldeweijer, richt tegenwoordig haar aandacht op andere zakelijke ventures.
Ondanks het feit dat haar kledingwebshop een omzet van een miljoen euro behaalde, geeft ze toe dat er geen winst werd gemaakt. “Ik heb een paar fouten gemaakt,” geeft ze toe.
In een video op haar YouTube-kanaal Life of Yvonne, voorheen bekend als een juicekanaal, deelt Yvonne haar ervaring met het verlies van een miljoen euro binnen een jaar.
“Natuurlijk heb ik een webshop en anderhalf jaar geleden opende ik ook een fysieke winkel. In een tijd waarin alles steeds meer online gebeurt, dacht ik: waarom niet?”
“Het is mijn droom om uiteindelijk een eigen boetiek te hebben,” vertelt ze. Yvonne begon aanvankelijk alleen aan haar webshop te werken, maar al snel besefte ze dat ze hulp nodig had.
“Een team samenstellen voelde als een logische beslissing, omdat je soms gewoon niet verder kan groeien in je eentje,” deelt Yvonne.
“Ik wil hier een beetje op terugkomen,” legt Yvonne uit. In eerste instantie nam ze twee werknemers aan, maar toen ze een fysieke winkel opende in Amsterdam, breidde het personeelsbestand uit.
“We moesten mensen hebben voor inpakwerk, winkelpersoneel en klantenservice. In totaal had ik zeven personeelsleden, inclusief enkele ZZP’ers,” vertelt Yvonne.
Tijdens deze periode was Yvonne zwanger. “Met mijn andere baan als Queen of Juice, kon ik niet constant aanwezig zijn,” voegt ze toe.
De werknemers van Yvonne bleven voornamelijk gericht op online werkzaamheden. “Ze waren bezig met content creatie, verzendingen, orderbeheer en het organiseren van het magazijn,” licht Yvonne toe.