Transavia stopt met verkoop van dit product aan boord

trajpg

Recentelijk heeft Transavia aangekondigd dat ze stoppen met de verkoop van vegetarische saucijzenbroodjes tijdens hun vluchten.

De beslissing van Transavia volgt nadat de vraag naar het vegetarische alternatief tegen is gevallen.

Hoewel vegetarische en veganistische producten in diverse sectoren steeds meer in trek zijn, geeft de gemiddelde passagier van Transavia nog steeds de voorkeur aan de traditionele vleesvariant.

De keuze om terug te keren naar het klassieke saucijzenbroodje betekent een opmerkelijke omslag in de cateringstrategie van de luchtvaartmaatschappij.

Eind vorig jaar introduceerde Transavia een vernieuwd assortiment aan boord, waarbij de traditionele vleesvariant van het saucijzenbroodje werd vervangen door een vegetarische versie.

Dit initiatief was een stap richting een duurzamere opcycling. /em>

Met als doel een milieuvriendelijker productaanbod te bieden, werd de vegetarische snack van De Vegetarische Slager, een bekend merk dat eigendom is van Unilever en bekend staat om zijn innovatieve vleesvervangers, geïntroduceerd.

Ondanks de positieve verwachtingen dat deze verandering zou voldoen aan de groeiende vraag naar plantaardige producten, vanwege gezondheidsredenen en milieubewustzijn, bleef de verkoop van de vegetarische saucijzenbroodjes achter bij de verwachtingen.

De vraag naar het vegetarische alternatief lag ver beneden het normale niveau toen Transavia maandelijks tussen de 15.000 en 20.000 traditionele saucijzenbroodjes verkocht.

Passagiers gaven nog steeds de voorkeur aan de traditionele vleesoptie boven het nieuwe veganistische alternatief.

Als gevolg van het lage aantal verkochte vegetarische saucijzenbroodjes ontstond er een overschot, wat ironisch genoeg resulteerde in verspilling, het tegenovergestelde effect van het duurzame doel dat werd beoogd met de introductie.

Volgens een woordvoerder van Transavia heeft de observatie dat het weggooien van vegetarische saucijzenbroodjes ook niet duurzaam is, meegespeeld in de keuze om terug te gaan naar traditionele vleesproducten.

Na het vaststellen van tegenvallende verkoopcijfers en de daaruit voortvloeiende verliezen, heeft Transavia besloten om de klassieke saucijzenbroodjes weer op te nemen in het assortiment.

De luchtvaartmaatschappij benadrukt dat er altijd een sterke vraag is geweest naar de originele vleesversie van het saucijzenbroodje, die consistent populair bleek te zijn onder de passagiers.

Hoewel Transavia teruggaat naar het traditionele saucijzenbroodje, laat de maatschappij weten dat duurzaamheid en milieuvriendelijkheid nog steeds belangrijke pijlers zijn in hun beleid.

De maatschappij blijft zich inzetten om haar ecologische voetafdruk te verkleinen, maar erkent dat niet alle keuzes altijd in lijn liggen met de wensen van hun klanten.

Onderstrepend dat de smaakvoorkeur van de consument een cruciale rol blijft spelen in het onboard-aanbod, is deze specifieke wijziging teruggedraaid.

In een recente aankondiging heeft de Nederlandse luchtvaartmaatschappij Transavia laten weten dat ze de verkoop van vegetarische saucijzenbroodjes aan boord…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven