Het bedrijf dat producten zoals T-shirts, mokken en ballonnen met humoristische teksten aanbood, Rumag, is officieel failliet.
Uit de gegevens van 2022 bleek dat het bedrijf aanzienlijke verliezen leed, hoewel recentere cijfers ontbreken.
Enkele van de merchandiseproducten van Rumag omvatten mokken met de leus ‘Niet.mijn.probleem’, deurmatten met ‘Rot.op’, en ovenwanten met ‘Aangebrande.tengels’.
Met een opvallende interpunctie tussen woorden, richtte het bedrijf, gelanceerd in 2016, zich op het ontwerpen, produceren en verkopen van diverse kledingaccessoires, zowel online als offline.
Ondanks het diverse aanbod, inclusief T-shirts, hoodies, sweaters en oranje huispakken voor het komende EK voetbal, kampte Rumag met financiële moeilijkheden.
Gisteren werd het faillissement van het bedrijf uitgesproken door de rechtbank in Amsterdam. De meest recente cijfers van het bedrijf stonden geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.
Uit gegevens van Koophandel eind december 2022 blijkt dat Rumag bijna 1,3 miljoen euro verlies heeft geleden.
Het negatieve eigen vermogen van Rumag was eind 2021 al zichtbaar en verslechterde verder tot min 1,7 miljoen euro eind 2022, wat aangeeft dat het bedrijf op dat moment technisch failliet was.
Er is geen commentaar geleverd door David van Oosten Slingelandt, de financieel directeur van Just Another Media, het moederbedrijf dat ook failliet is gegaan.
Curator Charlotte de Haan, samen met Sylvain Saris betrokken bij het faillissement van Rumag, kon weinig details verstrekken.
Zij gaf aan dat ze momenteel in de inventarisatiefase zitten en een mogelijke doorstart van het bedrijf onderzoeken. Er is interesse getoond door meerdere partijen, maar de exacte aantallen zijn nog niet bekend.
Op dit moment wordt de oorzaak van het faillissement nog onderzocht en het is nog onduidelijk of 2023 een beter jaar was dan 2022.