Bekend pretpark krijgt grote boete voor misleiding!

p 1jpg

In verband met “misleidende handelspraktijken” rondom jaarabonnementen heeft Disneyland Paris een boete van 400.000 euro opgelegd gekregen door DGCCRF, de Franse overheidsorganisatie voor concurrentie, consumentenzaken en fraudepreventie.

Volgens DGCCRF heeft Disneyland Paris zich schuldig gemaakt aan “misleidende communicatie aan jaarkaarthouders”, wat heeft geleid tot deze aanzienlijke boete.

Hoewel de details niet openbaar zijn gemaakt, staat op een overheidswebsite vermeld dat deze acties in strijd zijn met de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken.

“Deze feiten zijn in strijd met de bepalingen van de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken”, staat op een overheidswebsite te lezen.

Als onderdeel van een schikking moet Euro Disney de forse boete van 400.000 euro betalen.

Recentelijk was er veel ophef over de abonnementen van Disneyland Paris, waarbij abonnees vaak andere beperkingen kregen opgelegd dan gewone bezoekers.

De situatie waarin abonnementhouders vaak geen reserveringen konden maken terwijl losse dagtickets wel beschikbaar waren, is opgelost met de introductie van nieuwe abonnementsvormen.

DGCCRF heeft vorige maand ook Disneyland Paris een boete van 1,3 miljoen euro opgelegd vanwege te late betalingen van facturen aan externe leveranciers enkele jaren geleden.

Bron: Loopings

1. De acties van hen zijn in strijd met de consumentenwetgeving.
2. Het park communiceerde misleidend naar jaarkaarthouders.
3. Er is een boete van 400.000 euro opgelegd aan het park!
4. Een aanzienlijke boete is opgelegd aan het park.
5. Misleidende communicatie naar jaarkaarthouders:

author avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven